نسخه چاپی

برخورد قانونی با داروخانه‌های متخلف در مشهد | آغاز بازدیدها از ابتدای مردادماه

عکس خبري -برخورد قانوني با داروخانه‌هاي متخلف در مشهد | آغاز بازديدها از ابتداي مردادماه

شیوع كرونا و همه‌گیری آن باعث شد برای مراكز شلوغ مانند داروخانه‌ها، مطب پزشكان، نانوایی‌ها و دیگر مراكز، پروتكل‌های بهداشتی تعریف و ابلاغ شود، زیرا مراكز خدمات‌رسان در دوران كرونا نقش مهمی در سلامت مردم دارند.

به گزارش نما،شیوع کرونا و همه‌گیری آن باعث شد برای مراکز شلوغ مانند داروخانه‌ها، مطب پزشکان، نانوایی‌ها و دیگر مراکز، پروتکل‌های بهداشتی تعریف و ابلاغ شود، زیرا مراکز خدمات‌رسان در دوران کرونا نقش مهمی در سلامت مردم دارند.


مشاهده می‌شود که این پروتکل‌ها را در برخی مراکز به‌ویژه داروخانه‌ها که مرکزی برای خدمات سلامت به جامعه هستند، به سهو یا به عمد، متصدیان یا مردم رعایت نمی‌کنند که آسیب‌های جدی به‌دنبال خواهد داشت.


مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز دراین‌باره گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی فهرست‌شده و بخش‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به معاونت بهداشتی و استانداری خراسان رضوی، با داروخانه‌های متخلف برخورد می‌شود.


دکتر علی روحبخش اظهار کرد: درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه‌ها، از ابتدای مردادماه بازدیدهای مشترک گروهی متشکل از همکاران معاونت بهداشتی و غذا و دارو در حال انجام است.


رئیس گروه بهداشت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دراین‌باره گفت: باتوجه‌به اینکه رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز مختلف تهدیدی برای سلامتی مردم است، تاکنون در شهر مشهد چند جایگاه سوخت و دفتر پیشخوان به‌دلیل رعایت‌نکردن نکات بهداشتی تعطیل شده‌اند.


علی‌اصغر حسنی درباره تعطیلی داروخانه‌های متخلف اظهار کرد: چند داروخانه در حوزه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرخس و گلبهار تاکنون تعطیل شده‌اند.
شهر آرا نیوز

۱۳۹۹/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...